Florida

MIAMI – CAPE CANEVERAL

In 1999 gingen we voor de eerste keer naar Amerika. We hadden een rondreis door Florida geboekt en vlogen naar Miami. Op het vliegveld stond onze auto klaar, een rode Mitsibishu Eclipse. Het was even wennen om te wennen aan het rijden met een automaat, maar we vonden onze weg snel naar het hotel rijdend langs de palmbomen en de cruiseschepen. Het hotel lag niet ver van het vliegveld in het Art Deco gebied van South Beach. Het hotel lag vlak bij het strand en het huis waar Versace was vermoord. Op de boulevard langs het strand was het een lange optocht van dure sportwagens met hard muziek. We bleven maar één nachtje in South Beach en reden toen naar het Noorden naar Orlando. Onderweg naar Orlando hebben we het Kennedy Space Center in Cape Canaveral bezocht. Hier worden de spaceshuttles naar de ruimte gelanceerd en er is een museum, waar je van alles kunt zien dat met de ruimtevaart te maken heeft..

ORLANDO – DAYTONA BEACH

In Orlando verbleven we een aantal dagen om zoveel mogelijk pretparken te bezoeken. We begonnen met drie Disney parken Magic Kingdom, Epcot en MGM studios. Voor de meeste parken hadden we van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat nodig om alles te zien. Alleen voor Epcot hadden we minder tijd nodig en dat was ook het minst leuke park. Elke avond in deze parken werd afgesloten met een spectaculaire show, meestal met veel vuurwerk. Het leukste park dat we in Orlando bezocht hebben vonden we echter Universal Studios. Van bekende films hadden ze hier machtige attracties gebouwd, zoals, E.T., Jaws, Earthquake, Back to the Future, Twister en The Terminator. De ene attractie was nog spectaculairder dan de andere!

Om bij te komen van al het geloop in de pretparken zijn we de laatste dag naar Daytona gereden. Daytona beschikt over een autostrand, dus wij parkeerden onze auto op het strand, legden onze handdoeken naast de auto en namen een duik in de zee. Wel een aparte ervaring om met je auto het strand op te rijden. Daarnaast hebben we in Daytona het racestadion bezocht, waar we met een treintje een stukje over de racebaan hebben gereden. In dit stadion wordt elk jaar de 24 uur van Daytone gereden.

TAMPA – NAPLES - EVERGLADES

Na Orlando zijn we naar het westen van Florida gereden naar Naples, dat aan de Golf van Mexico ligt. Hier stonden prachtige huizen, maar het leek wel of je minstens 60 jaar moest zijn om in Naples te mogen wonen. Vele ouderen gaan na hun pensioen in Naples wonen, omdat het daar altijd prachtig weer is. Helaas was er verder weinig te beleven. Na één overnachting reden we weer terug naar Miami met onderweg een stop in de Everglades. In de Everglades gingen we met een moerasboot met een enorme ventilator het moeras op op zoek naar alligators. Die werden door de bestuurder van de boot gelokt met marsh-mellows. Al gauw kwamen er een paar alligators aanzwemmen en tot onze verbazing stapte de bestuurder van de boot uit en ging het water in. Met het water tot aan zijn borst stond hij tussen de alligators en tilde de staart van één van hen op. Volgens de gids zijn alligators blind en vallen ze niet aan tenzij ze in het nauw gebracht worden. In de boot tussen al die alligators leek het in elk geval al gevaarlijk genoeg! Nadat we weer veilig aangekomen waren kregen we een alligator show voorgeschoteld. Handen en hoofden werden in de bek van een alligator gestopt en weer weggetrokken vlak voordat de bak dichtklapte. Daar is een aardige dosis lef voor nodig, maar deze mannen deden dit dagelijks.

MIAMI – FORT LAUDERDALE – KEY WEST

Na het bezoek aan de Everglades zijn we verder gereden naar ons hotel in Miami bij South Beach. De volgende dag hebben we een bezoekje gebracht aan Chantal’s tante Melanie in Fort Lauderdale en haar zoon Winston en zijn gezin. Winston woonde in een schitterend huis aan het water met een zwembad in de tuin. Met de boot van Winston hebben we een stukje gevaren over de wateren in Fort Lauderdale. We hebben ons erg vermaakt! ’s Avonds zijn we nog naar een drive inn bioscoop gegaan. Onze Mitsibishu sportwagen was ondertussen al ingeruild voor een grote Van, omdat we problemen hadden met de airconditioning. Omdat het in Miami niet erg lekker weer was om op het strand te liggen zijn we op een andere dag naar Key West gereden. Dit was een flink stuk rijden vanaf Miami over vele lange bruggen en eilandjes. In Key West hebben we alleen wat gewinkeld en het ‘Most Southern Point of America’ bezocht en toen weer teruggereden. De reis naar Key West is op zicht al de moeite waard. Verder hebben we in Miami nog het centrum van de stad (downtown) bezocht, maar daar was niet veel aan. Erg veel winkels waren er hier niet. Een zeer geslaagde vakantie zat erop, Amerika was erg goed bevallen. De afstanden in Florida zijn niet erg groot en er is veel te zien. Rijden in Amerika is erg makkelijk en de mensen zijn er vriendelijk. Amerika is zeker voor herhaling vatbaar!

LINKS

Klik hier voor links die met Florida te maken hebben.